Порядок оскарження процедури проведення торгів на Прозорро

Платформа державних закупівель ProZorro – це онлайн сервіс, який був створений для прозорості та доступності закупівлі товарів, робіт та послуг державними та комунальними підприємствами. У Прозорро.Маркеті кожний день проходять публічні аукціони, де замовниками виступають державні установи та організації, а постачальниками – підприємці та комерційні структури. Перевагою онлайн системи Прозорро є чітке виконання законів України. Кожен учасник може контролювати відкритість та законність електронних торгів, та подавати скарги до контролюючих органів. Більше інформації про роботу платформи можна знайти за посиланням megasale.com.ua на авторизованому партнерському майданчику Mega Sale.

Як можна оскаржити неправомірні дії чи порушення при підготовці та проведенні аукціону на ProZorro

Замовник зобов’язаний проводити перевірку всіх учасників, які подають заявки на участь у електронних торгах та відхиляти пропозиції тих компаній, які підпадають під перелік порушень, вказаних в ЗУ «Про публічні закупівлі».

Учасники, які прийняли рішення про участь у оголошеному тендері, також мають право контролювати правомірність всіх процедур. У випадку виявлення порушень, неточностей у документах чи підозрі змови між учасниками та замовником і учасниками, потрібно звернутися до Антимонопольного комітету (АМКУ).

Як проходить процедура оскарження тендеру:

  1. Для розгляду скарг та захисту прав і законних інтересів всіх сторін , які приймають участь у торгах, АМКУ створив постійно діючу комісію.
  2. При виявленні порушення учасник подає скаргу до комісії АМКУ. Документ складається в електронному виді та відправляється по електронній пошті. До скарги потрібно додати доказові матеріали. За розгляд скарги з того, хто її подає, знімається оплата. Скарга автоматично реєструється в спеціальному реєстрі та публікується в онлайн системі Прозорро. Скарга, за яку внесено плату та яка оприлюднена на ProZorro, не може бути відкликана.
  3. Замовник отримує інформацію про те, що на нього надійшла скарга та усуває порушення (чи залишає все без змін). Якщо порушення було усунено, комісія АМКУ приймає рішення про припинення розгляду скарги, а плата повертається суб’єкту оскарження.

Скаргу можна подавати з моменту оприлюднення оголошення про проведення електронних торгів і не пізніше, ніж за 4 дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.